Tuesday, January 16, 2007

Mer Optimering



Pratade med Carl Ossiansson idag om lite intressanta saker. Bilderna visar hans avlastnings system för vanten, något som jag tycker vi borde göra på våra byggen. Dragkraften från vanten transporteras direkt till foten på masten. En fiffig lösning som kommer att återfinnas på SWE429 till våren. Calle berättade också om första träningslägret och ranking seglingen i Göteborg i Maj och talade om att han gärna såg att vi kom dit.

På torsdag åker Lennart och jag till båtskjulet för att fundera på en förstagsinfästning till SWE177.
Vi vill få till något lätt, starkt och snyggt...
Annars ganska lugnt på 2.4mR fronten i veckan. Leta bockar och smöra för era fruar så att vi får leka några kvällar nästa vecka. Jag bjöd min fru på restaurang ikväll, men hon synade min bluff och frågade hur många kvällar jag blir borta nästa vecka...

No comments: