Thursday, April 12, 2007

Kvällsjobb i Lennarts garage



Bloggmaster tog ledigt från vedhuggningen och åkte över till Lennarts garage för lite 2.4mR snack igår kväll. Bilderna visar Conny i sin SWE279 som torrmonterar skotråttor. Jag fick lova att skriva att blocken och råttorna enbart används för mockup... Det ska dit fräshare grejer med andra ord. SWE429 åker upp på vagnen imorgon eller Lördag. Segling stundar på söndag.
Vill passa på att skicka en hälsning till Calle Ossiansson och tala om hur imponerade vi i Nyköpingsgänget är över bygget av CROss ett. Vi ser fram emot att se den segla.

4 comments:

Anonymous said...

Tackar för dom orden!
Kan meddela att det är en något manisk upplevelse. Ju närmare färdigställandet desto roligare är det och ju ivrigare blir man. Men för att inte få total seglingsabstinens är "Sting" nu i ordning och skall ner till hamnen i morgon. Sedan kan jag fortsätta att ge den nya båten lika mycket omsorg i detaljerna som tidigare.
Jag är lika road av att läsa om era omsorger och hoppas få se några av er och era båtar i Kullavik.

Mvh Calle

Nykoping_24mR said...

Hej Calle,

SWE429 "Satir" ska blyas i imorgon.
Vedhuggningen är planerad att vara färdig klockan 11:00 och sedan ska Satir tas ner till hamnen. Har jag tur blir det segling redan imorgon, annars på söndag. Jag är i Göteborg i början av Maj på mässa. Vore skoj att få se båten om det kan passa. Jag hör av mig i veckan som kommer.

Hälsningar,

Lasse

Anonymous said...

Hej

Här ska de oxå blyas i. Äntligen får man testa allt nytt. Åker till Göteborg lördag. Vi blir nog 5-6 som seglar lö-sön. Instämmer med Calle. Det har varit mycket roande att följa Er. Lycka till! Vi ses snart!

Mvh/Magnus SWE 395

Nykoping_24mR said...

Tjena Magnus!
Skoj att du fått färdigt din båt!

Jag hoppas på segling imorgon, men vill samtidigt få ihop grejerna ordentligt. Blir det inte imorgon så blir det segling söndag och måndag.
Jag postar några bilder här på bloggen. Lycka till med provseglingen av din "nya" Norlin III.

Hälsningar,

Lasse SWE429 "Satir"